MATEŘSKÁ ŠKOLA KAMENICE, okres Praha- východ

Ringhofferova 437, Olešovice – Kamenice 251 68

VNITŘNÍ ŘÁD JÍDELNY – VÝDEJNY

Č.j.: 71/2025

Spis. znak A.1

Skartační znak A10

Vypracoval: Mgr. Jana Boučková, ředitelka školy

Schválil: Mgr. Jana Boučková, ředitelka školy

Pedagogická rada projednala dne: 28.8.2025

Směrnice nabývá platnosti dne: 1.9.2025

Směrnice nabývá účinnosti dne: 1.9.2025

Změny ve směrnici jsou prováděny formou číslovaných písemných dodatků, které tvoří součást tohoto předpisu.

Zřizovatel: Obec Kamenice

Organizační číslo školy : 52 203

Identifikátor právnické osoby : 600 051 498

IZO MŠ : 107 516 462

IZO výdejna: 162 000 553

Úvodní ustanovení

1. Platnost Vnitřní řád školní jídelny – výdej je závazný pro všechny osoby, které se stravují ve školní jídelně – výdejně, v případě nezletilých dětí i pro jejich zákonného zástupce a je zveřejněn na webových stránkách školy.

2. Rozsah zajišťování stravování Školní jídelna – výdejna zajišťuje stravu pro: děti mateřské školy – oběd + dopolední a odpolední svačina zaměstnance mateřské školy – oběd

3. Provoz Školní jídelna – výdejna je v provozu pouze v pracovní dny – pondělí – pátek Provozní doba : 7.30 – 15.00 hod.

4. Režim stravování

Příprava stravy :

  • dovoz ze ŠJ při ZŠ -ŠJ odpovědná za plnění spotřebního koše atd.
  • vedoucí ŠJ sestavuje jídelní lístek, který pošle do MŠ předcházející týden
  • jídelní lístky jsou vystaveny na nástěnkách v MŠ pro rodiče a v aplikaci Twigsee

Podávání svačin : dopolední : 8,45 – 9,00 hod. odpolední : 14,15 – 14,30 hod.

  • samoobslužně dle schopností dítěte s dopomocí
  • připraveno na pojízdných vozících pracovnicemi výdejny

Obědy-doba výdeje :

  • od 12.00 hod. pro přítomné děti, od 11.30 – 12.00 pro odhlášené na daný den
  • 1. den nepřítomnosti možnost vyzvednutí oběda do vlastních nádob

Interval mezi jídly: dopolední svačina – oběd = 3 hod. oběd – odpolední svačina = 2,5 hod.

Dietní stravování :

  • na základě doporučení pediatra
  • pracovnice výdejny evidují alergie dětí uvedené rodiči, lékařem
  • smlouva rodičů s vedením školy na donášku vlastní stravy

a) před začátkem výdeje oběda jsou v jídelně připraveny příbory, sklenice, nápoje k zajištění pitného režimu, b) v průběhu výdeje jsou nápoje a nádobí průběžně doplňovány, c) použité nádobí strávníci odkládají na pojízdný vozík pro sběr nádobí a uklidí své místo u stolu, d) svačiny, tácky, hrnky jsou připraveny na pojízdném vozíku e) stravování probíhá samoobslužně i s dopomocí

5. Harmonogram rozvozu stravy

dny v týdnu Čas naložení stravy v ŠJ Čas ukončení rozvozu stravy

1.svačinka Po, Út, St, Čt, Pá 7.15-7.30 hodin 8.00 hodin

Oběd + 2.svačinka Po, Út, St, Čt, Pá 11.-11.15 hodin 11.45 hodin

6. Pitný režim :

  • tekutiny připravené ke svačinám se rozlévají do nerez nádob k přímému servírování
  • během dne zajištěn pitnou vodou – výměnu, doplňování zajišťují pracovnice výdejny
  • na tácku jsou připravené hrnky dětí a jednorázové kelímky ( rezerva ) – denní umývání
  • používání – samoobslužné i s dopomocí
  • častost – dle individuálních potřeb, připomínáno pedagogem
  • voda se používá kohoutková z vlastních zdrojů v pokojové teplotě – vlastní úpravna vody
  • v teplých dnech je zajištěn i při pobytu venku –přenesení nádob na zahradu

7. Přihlášení k odebírání stravy

  • Každý strávník je povinen vyplnit přihlášku ke stravování, kterou obdrží zákonný zástupce po přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání prostřednictvím aplikace Twigsee.
  • Přihlášky na nový školní rok jsou odevzdány nejpozději den před zahájením předškolního vzdělávání.
  • Odevzdáním přihlášky je strávník závazně přihlášen ke každodennímu odběru dotované stravy až do ukončení docházky do MŠ.
  • Zákonný zástupce dítěte je povinen oznámit písemnou formou změny údajů v přihlášce týkající se bydliště, tel. kontaktu a zejména změny čísla účtu.

8. Způsob přihlašování a odhlašování stravy

  • Přihlášené ke stravě je dítě automaticky, odhlašuje se prostřednictvím aplikace Twigsee.
  • Odhlásit nebo přihlásit po absenci stravu si může strávník nejpozději den předem do 10 hodin.
  • Pokud si stravu odhlašuje nebo přihlašuje na 1.den po víkendu ( pondělí ), musí ji nahlásit nebo přihlásit již v pátek.
  • Za neodebranou nebo špatně odhlášenou stravu ŠV neposkytuje finanční náhradu.

9. Úplata za školní stravování

  • Poplatek za stravu zahrnuje oběd a 2 svačiny.
  • Dodavatelem je ŠJ při ZŠ Kamenice.
  • Platba se provádí na podúčet MŠ číslo účtu : 35 – 0428595359 / 0800
  • Variabilní symbol = číslo dítěte z matriky, zpráva pro příjemce = doporučujeme jméno dítěte
  • Platby za stravné jsou splatné do 20. dne předcházejícího měsíce. ( např. na září do 20. srpna )
  • Veškeré odlišné požadavky na výživu dítěte ze zdravotních důvodů konkrétně uveďte v žádosti o přijetí přihlášce ke stravování, písemně doložte potvrzením od lékaře.
  • Vedení školy bude informovat pracovnici výdejny jídla a vedoucí ŠJ o požadavcích na dietní stravu.
  • V případě odlišných požadavků na stravování ze zdravotních důvodů, sepíše ředitelka se zákonným zástupcem smlouvu o donášce vlastní stravy.
  • Pravidla vyúčtování určuje Školní řád.
  • Stravné je stanoveno :

Děti 3 – 6 let – nar.od 1.9.2020 Děti 7 let – nar. do 31.8.2020

Přesnídávka + svačina 26 Kč 26 Kč

Oběd 33 Kč 40 Kč

nápoje 6 Kč 6 Kč

celkem 65 Kč 72 Kč

Záloha / 1 měsíc 1.300 Kč 1.450 Kč

10. Jídelní lístek

a) Sestavuje ho vedoucí školní jídelny společně s hlavní kuchařkou b) Je zveřejněn na nástěnce u vstupu v budově školy a v aplikaci Twigsee. c) Může být změněn v závislosti na dodávce potravin, havarijní situaci apod.

11. Konzumace jídla

a) Strávníkům je vydávána dopolední svačina, nápoj, ovoce, zelenina b) Kompletní oběd skládající se z polévky, hlavního chodu a nápoje, podle možnosti i vhodnosti salát, kompot, ovoce, moučník, dezert c) Odpolední svačina, nápoj, ovoce, zelenina d) Děti nesmí být nuceny ke konzumaci jídla a k jeho dojídání, pouze vhodně a přiměřeně motivovat.

12. Péče o zdraví a bezpečnost dětí

  • § 29 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Dle tohoto ustanovení má mateřská škola povinnost zajišťovat bezpečnost a ochranu zdraví dětí při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech, přičemž podmínky zajištění upravuje školní řád (ust. § 30 odst.1 písm. c) školského zákona).
  • Mateřská škola nejen že zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví či pravidla náležitého dohledu, ale též podmínky předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění mezi dětmi.
  • Dojde-li k potřísnění podlahy ( vylitá polévka, nápoj, upadnuvší jídlo, talíř, miska apod.) , pedagog okamžitě upozorní pracovnici provozu školní výdejny, která ihned závadu odstraní, aby nedošlo k případnému úrazu.
  • Úrazy jsou povinny učitelky zaznamenat do knihy úrazů, poskytnout první pomoc a zajistit případné svědky.

13. Ochrana před sociálně patologickými jevy a prvky diskriminace

Všichni zaměstnanci mají povinnost chránit děti všemi dostupným prostředky před sociálně patologickými jevy a zároveň i před projevy diskriminace, či nepřátelství nebo násilí a při jakýchkoliv nežádoucích projevech ihned zasáhnout a ochránit dítě a bez prodlení tuto skutečnost nahlásit ředitelce školy.

14. Nárok na dotované školní stravování

a) Školní jídelna-výdejna zajišťuje dotované stravování pro děti pouze v době jejich pobytu v MŠ. b) Za pobyt ve škole se považuje 1. den neplánované nepřítomnosti dítěte. c) Pokud není nepřítomnost známá předem, mají rodiče možnost vyzvednout si v 1. den nepřítomnosti dotovaný oběd od 11,30 do 12,00 hod. v přípravnách jídel v MŠ do vlastních přinesených čistých nádob. d) Strava se nevydává do skleněných nebo znečištěných nádob, e) Podle zásad HACCP má být strava spotřebována do 4 hodin po vyhotovení pokrmu.

15. Podmínky zacházení s majetkem školní jídelny- výdejny

  • Dítě má právo používat zařízení školní jídelny – výdejny.
  • Dítě bude slovně vedeno k šetrnému a bezpečnému zacházení s majetkem školy.
  • V případě úmyslného poškození, ztráty či zcizení bude požadována finanční či věcná náhrada.

16. Závěrečná instituce

a) Veškeré připomínky týkající se jídelního lístku, kvality a složení stravy, technických a hygienických závad provozu školní jídelny- výdejny řeší vedoucí provozní, ta následně s ředitelkou školy, s vedoucím ŠJ – dodavatelem stravy. b) Strávníci a jejich zákonní zástupci jsou povinni se řídit pokyny v tomto Vnitřním řádu školní jídelny-výdejny. c) Pokud se strávník nebo zákonný zástupce rozhodne zrušit odebírání stravy v průběhu roku, je povinen doručit ředitelce písemné prohlášení o ukončení stravování.

V Kamenici dne 28.8.2025