MATEŘSKÁ ŠKOLA KAMENICE, okres Praha- východRinghofferova 437, Olešovice – Kamenice 251 68mobil : 737 479 013, 776 258 388 email : reditelka@mskamenice.cz web: www.mskamenice.cz příspěvková organizace IČ: 75033836 statutární orgán : ředitelka Mgr. Jana Boučková |
Zřizovatel : Obec Kamenice
Organizační číslo školy : 52 203
Identifikátor právnické osoby : 600 051 498
IZO MŠ : 107 516 462
IZO výdejna : 162 000 553
P R O V O Z N Í Ř Á D
Podmínky upravuje Zákon č.258/2000 Sb.,
o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Vyhl. MZ č. 410 / 2005 Sb. Vyhl. MZ č. 410 / 2005 Sb.
ve znění dalších předpisů o hygienických požadavcích na prostory a provoz MŠ
Vyhl. MŠMT č.14 / 2004 Sb. o MŠ
Nařízení ES 852 / 2004 o hygieně potravin
Č.j.: MŠKam/121 / 2022
Platnost od : 1. 9 . 2022
Pedagogická rada projednala a schválila dne: 31. 8. 2022
- ÚDAJE O ZAŘÍZENÍ :
Jméno: : | MATEŘSKÁ ŠKOLA Kamenice, okres Praha – východ | |
Adresa : | Ringhofferova 437, Kamenice – Olešovice, 251 68 | |
Typ zařízení: | předškolní zařízení s celodenní péčí | |
Stanovená kapacita: | 95 | |
Výjimky v počtu dětí: | 3 děti – 1.,2.,3. třída = 25 dětí | |
Provozní doba: | 6,45 – 16,45 hodin | |
Povinné předškolní vzdělávání : | denně 8.15 – 12.15 hod. | |
Tel.kontakty | ŘMŠ 774 833 245, 737 479 013 , 776 258 388 | |
IČO : | 75033836 | |
web: | www.mskamenice.cz | |
Statutární zástupce: | Mgr. Jana BOUČKOVÁ – ředitelka | reditelka@mskamenice.cz |
Zástupce ředitelky: | Linda Vejmelková | zastupce@mskamenice.cz |
Vedoucí provozu: | Dana Navrátilová | stravne@mskamenice.cz |
Využití zařízení pro jiné aktivity : nabídka zájmových aktivit – dle rozpisu od 15,00 – 16.30 hodin 4.tř.
- REŽIMOVÉ POŽADAVKY :
NÁSTUP DĚTÍ : do 8.30 – blíže určuje Školní řád MŠ Kamenice
1) SPONTÁNNÍ HRA :
dopoledne | 6,45 – 8,30 hod | dle potřeby a činností : 9,30 – 10,00 hod. | Venku: 10 – 11,30 hod. |
odpoledne | 15,00 – 16,45 hod. | 14,00 – 14,30 hod. |
- oblast spontánní hry plně patří do kompetence pedagogických pracovnic
- je zpracována v Třídním programu
- u mladších dětí zařazena častěji : 9,30 – 10,00 hod.
- hra je nejdůležitějším prostředkem prožitkového učení
- právem dítěte je výběr činnosti
2) ČINNOSTI ŘÍZENÉ PEDAGOGEM :
8,30 – 8,50 hod | Zdravotní a pohybové cvičení |
9,10 – 10,00 hod. | výchovně vzdělávací činnosti |
12,45 – 14,30 hod | předškoláci – předškolní přípravka |
- tyto stanovené doby jsou pouze orientační z důvodu respektování individuálních potřeb dětí, klima každé třídy a biorytmu dětí a přizpůsobení aktuálním podmínkám
3) PRÁCE S IT TECHNOLOGIEMI – INTERAKTIVNÍ TABULE, TABLETY :
- v rámci plnění výchovně vzdělávací činnosti
- doba trvání v jednom sledu : 30 minut
- pedagog dbá na správnou vzdálenost a používání
4) POHYBOVÉ AKTIVITY :
TV chvilky a cvičení: | zpracovány v Třídních programech |
podmínky : | dostatečný čas, prostor, podmínky, dozor, revize a kontroly bezpečnosti |
vybavení : | tělocvičné nářadí i náčiní |
druh pohybových aktivit : | spontánní pohyb, řízená TV činnost, pohybové a soutěživé hry |
kompenzační prvky: | Lokomoční cvičení, cviky na správné držení těla, posilování svalstva, hrubé motoriky, plosky nohou, balanční cvičení, uvolňovací cviky, relaxační prvky |
frekvence zařazování pohybových aktivit v denním režimu : co nejčastěji – spontánní i řízené
5) POBYT VENKU :
školní zahrada :
- užívání se řídí Provozním řádem školního hřiště Č.j: MŠKam/36/2017
- oplocený pozemek využívaný k pohybové aktivitě
- uzavíratelné vstupy ( vrata,vrátka)
- vrátka opatřena řetízkem v horní části z bezpečnostních důvodů
- zákaz vstupu se zvířaty, kouření a vjezdu soukromých vozidel mimo zaměstnanců školy
revize a kontroly: Provozní kniha školního hřiště Č.j.: MŠKam/158/2018
1x denně | pedagog při vstupu s dětmi na školní hřiště |
1x měsíčně | školník-údržbář |
1x ročně | revizní technik |
údržba :
- travnaté plochy – 1x týdně – sekáním motorovou a strunovou sekačkou + hrabání
- dle potřeby provádí školník
- listí – likvidace dle potřeby – školník, provozní, brigáda rodičů – odvoz tech.služby Kamenice
- záhony, okrasné rostliny – dle potřeby – školník, provoz – vytrhávání plevele, okopávání
- zalévání dle potřeby – provozní, školník
- využívání při plnění úkolů třídních plánů s dětmi
- 1x ročně výměna nebo doplnění písku – dodavatel – certifikát o chemickém složení
vybavení zahrady :
- zahradní herní a TV prvky, krytá pískoviště, altán, molo, 2x zahradní domek, venkovní kuchyň
- použitý materiál – dřevo, kov, nerez, lana
- tartan pod skluzavkami, dopadové plochy
- dodavatel : Tomovy parky, Hřiště Bonita – vše s certifikáty EU
- uč. – kontrola úklidu po odchodu ze zahrady – hlásit neprodleně poškození a závady
pobyt venku : 9.50 – 11.50 hod. 14.30 – 16.45 hod.
- pobyt se přizpůsobuje klimatickým podmínkám
- v případě velmi nepříznivého počasí – mráz, déšť, vítr – lze zkrátit,
- – “ – pěkného počasí přesunout i dopolední činnosti ven a prodloužit i odpolední pobyt venku
- pedagogické pracovnice sledují stav ovzduší a teplotu
- venkovní teploměr umístěn u hlavního vchodu budovy
způsob využití pobytu venku :
- hry na zahradě – pískoviště a dřevěné stavby, vycházky, dětské dopravní prostředky na cestách
- výchovně vzdělávací činnost
- pohybové aktivity, TV chvilky, svačina, otužování, mlžení
6) ODPOČINEK A SPÁNEK :
Zařazení v režimu dne : | · 12,10 – 14,30 hod.. předškoláci : 12,10 – 12,45 hod.
· respektujeme individuální potřeby dětí · 3–5 leté děti – převlékají do pyžama a ukládají se na matrace s lůžkovinami · 5-6 leté děti – odpolední klid upravený vzhledem k věku – cca 30 minut klidová činnost( poslech četby apod. – nepřevlékají se, odpočívají na matracích ( polštář, deka ) |
Ukládání lůžkovin : | · v jednotlivých boxech opatřených značkou dítěte
· zvlášť uložené matrace a zvlášť lůžkoviny · větratelné, přehledné, nezaměnitelné |
Uložení pyžam : | · v boxu označeném značkou dítěte s lůžkovinami |
Provětrávání : | · lůžkoviny, matrace, pyžama – dostatek meziprostoru v boxu
· v případě zpocení usušení rozložením na topení nebo na balkonu · po odpočinku zajištěno vyvětrání otevřením oken · 1.,2.,3.,třída lze uzavřít ložnice a oddělit od herny zatahovací stěnou |
III. STRAVOVÁNÍ :
Rozsah činnosti : | příjem, uchovávání a výdej stravy, likvidace zbytků |
Vybavení výdejny: | 2x dvoudřez, pracovní stoly, regály na nádobí, mikrovlnná trouba, varná konvice, elektrický sporák s troubou, myčka na nádobí, chladnička, 2x vodovodní baterie se sprchou, bezdotyková baterie s umývadlem, ohřívací vana, termosy, gastronádoby, elektrický kráječ na chléb, vozíky, samovar na čaj |
Příprava stravy : | · dovoz ze ŠJ při ZŠ -ŠJ odpovědná za plnění spotřebního koše atd.
· vedoucí ŠJ sestavuje jídelní lístek, který pošle do MŠ předcházející týden · jídelní lístky jsou vystaveny na nástěnkách v MŠ pro rodiče a v aplikaci Twigsee |
Podávání svačin : | dopolední : 8,45 – 9,00 hod. odpolední : 14,15 – 14,30 hod.
· samoobslužně dle schopností dítěte s dopomocí · připraveno na pojízdných vozících pracovnicemi výdejny |
Obědy-doba výdeje : | · od 12.00 hod. pro přítomné děti, od 11.30 – 12.00 pro odhlášené na daný den
· 1. den nepřítomnosti možnost vyzvednutí oběda do vlastních nádob |
Interval mezi jídly: | dopolední svačina – oběd = 3 hod. oběd – odpolední svačina = 2,5 hod. |
Dietní stravování : | · na základě doporučení pediatra
· pracovnice výdejny evidují alergie dětí uvedené rodiči, lékařem · smlouva rodičů s vedením školy na donášku vlastní stravy |
Dovoz stravy –
časový harmonogram |
· dopolední svačina – odvoz nádob : 7,15 – 7,30 hod., příjezd : 7,45 – 8,00 hod.
· oběd+odpol. svačina +odvoz termoboxů: odjezd 10,30 – 11,00 hod., příjezd :11,00 – 11,15 hod. |
Manipulace :
- termoboxy a várnice jsou uskladněny ve zvláštním skladu v přízemí – přístup školník, provozní
- za účelem manipulace s nádobami se používá boční vstup do MŠ
- plné termoboxy se stravou jsou převezeny do výdejny v přízemí a odtud výtahem přepravena část určená pro výdejnu v 1.patře
- termoboxy s připraveným jídlem se otvírají pouze ve výdejnách
- jednotlivé nerez nádoby s jídlem se umístí do předem vyhřátého pultu a zajistí se poklopy
- prázdné termoboxy se výtahem přemístí do suterénu, kde je místnost určená pro jejich mytí
- čisté se opět výtahem přepraví do přízemí a jsou uloženy do skladu
- k přepravě se používá výhradně k tomu určený automobil v majetku MŠ s oddělenou částí pro přepravní nádoby a řidiče
Pitný režim :
- tekutiny připravené ke svačinám se rozlévají do nerez nádob k přímému servírování
- během dne zajištěn pitnou vodou – výměnu, doplňování zajišťují pracovnice výdejny
- na tácku jsou připravené hrnky dětí a jednorázové kelímky ( rezerva ) – denní umývání
- používání – samoobslužné i s dopomocí
- častost – dle individuálních potřeb, připomínáno pedagogem
- voda se používá kohoutková z vlastních zdrojů v pokojové teplotě – vlastní úpravna vody
- v teplých dnech je zajištěn i při pobytu venku –přenesení nádob na zahradu
- OSOBNÍ HYGIENA :
- probíhá dle individuálních potřeb, dětem je připomínána průběžně, před a po každé činnosti
- každý svůj ručník – vzájemně se nesmí dotýkat
- po obědě – dentální hygiena – čištění zubů
- děti z jiné třídy mají k dispozici v zásobnících papírové ubrousky
- každé dítě má v umývárně značkou označený oddělený box
( ručník, hřeben, kelímek, zubní pasta a kartáček )
Otužování :
Frekvence : | · individuálně dle aktuálního zdravotního stavu dětí a vzhledem k aktuálním podmínkám
· co nejčastěji |
Způsob : | · dostatečné větrání
· přiměřené oblékání · omývání těla vodou po cvičení – předškolní děti · kontrola teploty ve třídách a v ložnicích – regulace větráním dle potřeby · při dostatečně teplém počasí – mlžení |
- Cizí osoby :
- Do objektu jsou vpuštěny po
- Po vstupu do budovy používají návleky.
- Nesmí narušovat výchovně vzdělávací činnost, čistotu, pořádek, dobré mravy a ohrožovat bezpečí dětí.
- Do prostoru výdejen je nepovolaným osobám bez čistého bílého pláště vstup zakázán.
- V celém objektu je zákaz kouření a vstupu se zvířaty.